الأربعاء، 3 نوفمبر 2010

مش السقا ماااااااااات والله مات!!!!

للاسف لم يعد هناك طبقة وسطى فى مصر يافوق يا تحت


امى زمان كانت بتقولى الناس يا محمد درجات ؛ناس فوق وناس تحت واهى كلها مقامات
اسمع انا مقامات يخف دمى واقول لامى ابوكى السقا ماااات
واهو مااات
...السقا كان فى الوسط شايف وعندة يمكن بعض الحاجات
مش زى اللى فوق واحسن من اللى تحت ومش حايف لو يوم مااات
ما يلاقى تمن الكفن ولا قبر يلمة ونزرع علية شوية صبارااات
مطمن وشايف نفسة أفندى من الافنديات
تاجر صغير كان ولا معلم ولا متمرغ فى الميرى حصاوى شغل مش حمار عادى الحمير بردة درجات
بيفطر فول وعندة خلاط لو حب يعمل عصير لمون وشايل للزمن 3 كيلو بلح امهات
بيعلم الواد ويستر البت ومش حرمهم من كل الحاجااات
بس السقا مات والله يا امى مااات
صدقينى انا مش عيل صغير بلعب بلى ولا ال7 حجرات
انا شعرى شاب وسنانى اتلخلخت وانا فى العشرينات
ولسا بتسالنى عنة ما قلتلك يا امى والله السقا ماااات
ومعدش خلاص عندنا درجات إلا الاولى وخدها ابويا من عدة سنوااااات (هههههههههههههه)
الناس فوق وتحت وبس واللى تحت ماااات
وزمنة راح معدش منة غير شوية ذكريااااااااااااااات


قلت زمان حلمنا ان القيامة تقوم
قالولى لية انت وحش بكلام مشؤم
غنى وغنى واكتب شعر حلو واقووول
طيب خلاص بعد المرة دى والله هقوووول
بس وانا نايم فى حلمى واياكم حد من نومى يقومنى
لوقمت تانى من نومى والله لقوووووووووووول
يارب القيامة تقووووم

هناك تعليق واحد:

  1. هو فعلا مات من زمان
    تسلم ايديك يا محمد

    ردحذف